Köpvillkor
Följande köpvillkor gäller för försäljning av artiklar för tillverkning av smycken och förvaring av dessa (nedan kallade produkterna) av AB WD&N Design / ljusochdoft, om inte annat särskilt överenskommits skriftligt mellan respektive kund (nedan kallad kunden) och AB WD&N Design / ljusochdoft. Vid försäljning till konsument tillämpar AB WD&N Design / ljusochdoft de tvingande regler som följer av tillämplig lagstiftning. AB WD&N Design / ljusochdoft’s nätbutik, ljusochdoft.se, kallas nedan ljusochdoft.se.
Beställning
Beställning av produkter sker via nätbutiken ljusochdoft.se eller via ljusochdofts butik/showroom. AB WD&N Design / ljusochdoft ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande. AB WD&N Design / ljusochdoft förbehåller sig för fel i information samt fel i specifikation, på samtliga produkter och tjänster i AB WD&N Design / ljusochdoft’s sortiment. All bildinformation ska ses som illustrationer, och kan ej heller garanteras återge varans exakta utseende och beskaffenhet. Vid eventuella felaktigheter i angivande av lagerstatus, förbehålls AB WD&N Design / ljusochdoft rätten att korrigera detta i efterhand. Detta innebär bland annat att om en produkt i AB WD&N Design / ljusochdoft’s sortiment har utgått eller av annan anledning inte finns att tillgå med iakttagande av rimliga ansträngningar, är AB WD&N Design / ljusochdoft ej skyldig att tillhandahålla sådan produkt eller tjänst oaktat att kunden beställt densamma enligt ovan.
Priser och betalning
Varje vara anges i pris inklusive moms. I kundvagnen kan kunden se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och eventuella avgifter i samband med valt betalningssätt.
Kampanjerbjudanden gäller så lång lagret räcker, om inget annat anges.
Fraktvillkor finns angivna i kundvagnen beroende av valt fraktsätt. Fraktfritt för alla ordrar över 500 kr, för 499 kr och lägre utgår fraktkostnad om 39 kr,
Betalning med Swish. Du kan betala din order till vårt swish-nummer. Detta hanteras manuellt så du får själv öppna swish och ange vårt swish-nummer 123 292 09 40 samt fylla i summa och ordernummer som referens. Du får instruktioner till din mejl efter genomfört köp. När vi bekräftat din inbetalning skickar vi varan.
Leveransvillkor
En beställning skickas normalt inom en arbetsdag och levereras med Postnord. AB WD&N Design / ljusochdoft levererar normalt bara inom Sverige men kan även bistå distribution inom Norge, Danmark och Finland.
Vid hämtning i vårt kontor i Kinna utgår ingen kostnad.
Leveransen delas normalt ej upp i flera sändningar. Tänk på att du alltid skall kunna visa legitimation och ha ordernummer tillgängligt vid utlämningen/leveransen av varorna i de fall de inte kan levereras till brevlådan.
Privat Policy
När kunden lägger sin beställning hos AB WD&N Design / ljusochdoft uppger kunden sina personuppgifter. I samband med kundens registrering och beställning godkänner kunden att vi lagrar och använder uppgifterna i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot kunden. Du har enligt GDPR rätt att få den information som AB WD&N Design / ljusochdoft har registrerat om kunden. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan kunden begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall AB WD&N Design / ljusochdoft via e-post.
Ej uthämtade paket
Ej hämtade varor omfattas ej av ångerrätten och ska returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och en hanteringsavgift, för närvarande 150 sek.
Returer
Returer sker på kundens egen bekostnad förutom om produkterna är defekt eller om vi har packat och skickat fel produkt. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Observera att kunden ansvarar för att varan kommer fram. Vid byten betalar vi den nya frakten från AB WD&N Design / ljusochdoft till kund.
När du utnyttjat din ångerrätt ska kunden, om det gäller en vara, sända eller lämna tillbaka den till AB WD&N Design / ljusochdoft.
Återbetalningsskyldighet:
AB WD&N Design / ljusochdoft ska, om kunden utnyttjat sin ångerrätt, betala tillbaka vad kunden har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då AB WD&N Design / ljusochdoft tog emot varan. Kunden får själv betala returkostnaderna när denne sänder tillbaka varan. AB WD&N Design / ljusochdoft betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.
Ångerrätt
Kundens ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar allt enligt Distansavtalslagen.
I kundens meddelande till AB WD&N Design / ljusochdoft måste det klart framgå att kunden ångrat sig. Ångerfristen börjar löpa den dag kunden tog emot varan, eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag AB WD&N Design / ljusochdoft lämnat information.
Kunden har inte ångerrätt om:
varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas.
När kunden utnyttjat sin ångerrätt:
Kunden är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när kunden fick den. Kunden får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Kunden ska returnera produkten i oförändrat skick i originalförpackning med tillhörande emballage. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att kunden är vårdslös förloras ångerrätten.
Garanti och reklamationsrätt
AB WD&N Design / ljusochdoft säljer samtliga produkter med 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Alla garantier gäller i Sverige.
Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fabrikationsfel som fanns på produkten vid leverans. Fabrikationsfel ska konstateras av AB WD&N Design / ljusochdoft varpå kunden får en fri reparation alternativt en ny produkt. Produktgarantin gäller inte då AB WD&N Design / ljusochdoft inte kan hitta något fel på produkten eller då kunden har orsakat skadan själv. Produktgarantin gäller inte handhavandefel, felinställd produkt eller fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.
Faktura eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet varsamt eftersom du behöver visa upp det om du behöver utnyttja garantirätten.
Transportskada
Om en transportskada har uppstått har kunden ansvar att inom skälig tid göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst. Vi ber kunden att kontakta kundtjänst så snabbt som möjligt efter att kunden har upptäckt skadan. Därför är det viktigt att kunden inspekterar sina produkter noggrant direkt när kunden tagit emot dem. Observera att kunden inte får använda den skadade produkten och att kunden måste behålla produktens emballage, så att hela paketet och varan kan besiktigas vid handläggning av skadeärendet.
Om du upptäcker en transportskada skall du kontakta kundtjänst på e-post: info@dagochnatt.se eller telefon: 0320-20 95 50. Vänligen ta bilder på transportskadan och bifoga dem i e-posten när du tar kontakt med vår kundtjänst.